may-may-English diary

クラブの活動内容

2019/10/29 English group lesson.

words and expressions

Alzheimer ------> アルツハイマー 

much easier ------> ずっと楽、ずっと易しい

ear infection -----> 耳感染、つまり中耳炎

antibiotec ------> (発音:エンタイバイオティック)-----> 抗生物質

 

hanging on ------> 壁にかかっている(壁に貼っている)

 

英語を話すことはボケ防止になる/ 英語を話すことは脳によい

------> Speaking English is good for the brain. 

-------> Learning English is to help prevent dementia/ senile dementia. 

私が英語を学んでいるのは英語を話すことは私の脳に良いからです-----The reason I study English is speaking English is good for my brain. 

 

私はたいていパッケージツアーで(旅行へ)行く-----> I usually go with a tour group. 

私はたいてい個人で(旅行へ)行く-------> I usually go by myself. 

 

How does that sound? -------> どう思う?/ どうかな? (自分の意見や提案の後に意見を求めるときの表現)

 

He's out -----> 彼は眠っている 

*↑の表現を辞書等で確認することができていません

pass out -----> very deep sleep/ unconscious -----> 気を失う

 

2等が当たりました------> I won the second place prize. 

1等-----> the first grand prize/ the first place prize

3等------> the third grand prize/ the third place prize

 

スキンシップ------> intimate / physical intimacy / physical contact